2024-04-10

Vienas iš svarbiausių internetinės svetainės kūrimo etapų yra jos funkcionalumo planavimas.  Teigiama, jog svetainės funkcionalumą apibrėžia vartotojų patirtis. Kitaip tariant, ar vartotojas gali lengvai naršyti internetinėje svetainėje, rasti ieškomą informaciją, įsigyti norimą produktą. Kokie būdai padeda pagerinti internetinės svetainės funkcionalumą?

Internetinės svetainės funkcionalumas ir tikslinė auditorija

Funkcionali internetinė svetainė yra svetainė, kuri ne tik turi patrauklų dizainą, bet ir suteikia vartotojams konkrečias naudas. Internetinės svetainės kūrimo procese svarbu pagalvoti, kokie yra tikslinės auditorijos lūkesčiai ir poreikiai. Paprasčiau tariant, funkcionali internetinė svetainė greičiau pritraukia daugiau lankytojų, ilgiau išlaiko juos svetainėje ir leidžia paversti lankytojus potencialiais klientais.

Paprasta ir aiškiai apibrėžta internetinės svetainės navigacija

Internetinės svetainės navigacija yra struktūra ir organizavimas, kitaip tariant, lankytojų kelias. Aiškiai ir paprastai išdėstyta internetinės svetainės struktūra leidžia lankytojams lengvai naršyti: peržiūrėti ir suprasti svetainės turinį bei greitai pasiekti ieškomą informaciją. Pavyzdžiui, vienas iš pagrindinių elementų yra meniu skiltis. Vartotojui turi būti lengva rasti pagrindinius puslapius per aiškų ir lengvai suprantamą meniu. Gerai sukurta navigacija padeda pagerinti vartotojo patirtį ir padidina internetinės svetainės efektyvumą.

Lengvai suprantamas interneto dizainas ir aiški vartotojo patirtis

Lengvai suprantamas interneto svetainės dizainas yra metodika, kuri siekia užtikrinti, kad internetinės svetainės būtų pasiekiamos ir suprantamos kuo didesniam vartotojų spektrui. Aiški vartotojo patirtis yra tai, kaip vartotojas suvokia, sąveikauja ir patiria internetinę svetainę ar programą. Šiuo atveju aiškumas rodo, kad vartotojas gali lengvai pasiekti norimą informaciją, naudotis funkcijomis ir įgyvendinti savo tikslus be nereikalingų kliūčių. Bendras tikslas yra sukurti svetainę, kuri yra ne tik graži ir funkcionali, bet ir lengvai suprantama bei pasiekiama visiems vartotojams. Kokybiški prekių, paslaugų vaizdai ir aprašymai yra esminiai elementai internetinėje svetainėje. Vienas iš svarbiausių internetinės svetainės kūrimo elementų yra darni turinio strategija.

Skirtingi internetinės svetainės CTA

CTA (angliškai „Call to Action“) yra kvietimas į veiksmą. Tai yra grafinis arba tekstinis elementas internetinėse svetainėse, reklamose ar kitose interaktyviose erdvėse, kuris skatina vartotoją atlikti tam tikrą veiksmą. CTA yra būdas tiesiogiai bendrauti su vartotojais ir paskatinti juos imtis norimo veiksmo. CTA gali būti įvairių formų ir turėti skirtingus tikslus. Pavyzdžiui, kai kurie CTA gali būti aiškūs ir ryškūs mygtukai su užrašu „Pirkti dabar“, „Užsiregistruoti“, „Sužinoti daugiau“ ir pan. Sėkmingas CTA turėtų būti aiškus, lengvai suvokiamas ir sudominti vartotojus.

Funkcionalumo aspektas yra vienas iš svarbiausių internetinės svetainės kūrimo procese. Profesionali ir funkcionali interneto svetainė yra lengvai naršoma ir naudinga tikslinei auditorijai. Tokia internetinė svetainė suteikia ne tik matomumą skaitmeninėje erdvėje, bet ir padeda pritraukti ir išlaikyti didesnį vartotojų srautą, generuoti pardavimus.